logo nagrody innowacyjności
Kategorie

ZADBAJ O SWÓJ ROWER, RADY DLA MIŁOŚNIKÓW JEDNOŚLADÓW.

Chcesz aby Twój rower pozostał w dobrym stanie przez długi czas? Nie wiesz jak go pielęgnować, by jego poszczególne części niszczyły się tak szybko. Ten artykuł jest w takim razie dla Ciebie. Postaramy się przybliżyć kilka przydatnych informacji. Nie chcesz przecież wydawać dużo pieniędzy na niepotrzebne naprawy. Można temu zapobiec.

Na samym początku należy wspomnieć o tym, że o jednoślad trzeba dbać. Ważna jest przy tym systematyczność i sumienność. Należy regularnie przeglądać swój sprzęt rowerowy i go konserwować.

Pierwszą kwestią jest regulacja i kontrola. Przeglądaj swój rower od góry do dołu: rurę podsiodłową, kierownicę, potem hamulce, korby, suport i przerzutki. By posiadać dobre zmiany przełożeń konieczne jest zmienianie linki i ich osłony co najmniej raz w roku. Przy rozkładaniu roweru na części poszczególne części najlepiej jest kłaść na suchą powierzchnię w takiej kolejności jakiej się demontowało.

Wszystkie stuki bardzo łatwo można zlokalizować. Wystarczy tylko podnieść rower za górną ramę i potrząsnąć nim. Skrzypienie siodełka może wynikać czasami z jego minimalnych ruchów w rurze podsiodłowej. By temu zapowiedz wyjmij siodełko z ramy, oczyść ją rozpuszczalnikiem, posmaruj lekko i zamocuj ponownie. Skrzypiące hamulce za to wyeliminujesz poprzez oczyszczenie klocków i rafek oraz wyrównanie położenia klocków względem obręczy.

Myjąc swój rower nie używaj wody pod ciśnieniem. Wypłukujesz wtedy wszystkie oleje i smary. Czyść rower szmatką i szczotką, a myj korzystając z wiadra i z gąbki. Dobrym zwyczajem jest mycie zimną wodą. Ciepła woda może roztopić smar w łożyskach. Do konserwacji łańcucha nie używaj WD-40, ponieważ on wchłania wodę. Lepszym rozwiązaniem jest korzystanie ze smaru i rozpuszczalnika. Części, które mają smar w środku nie pryskaj rozpuszczalnikiem. Czyszczenie będzie dużo szybsze i dokładniejsze, gdy przed zabraniem się do czyszczenia zdemontujesz koła.

Wybierając się na dłuższą przejażdżkę warto zaopatrzyć się w narzędzia do naprawy łańcucha. Te w zestawach "multitool" są często zawodne. Można uważać, że to tylko dodatkowy ciężar. Lecz w awaryjnej sytuacji może się przydać. Nie wyrzucaj opakowań po batonach. Mogą one posłużyć jako tak prowizoryczna łatka. W przypadku przebicia się opony oraz kiedy nie posiadasz już łatek ani zapasowej dętki, wypełnij oponę liśćmi, papierami - czymkolwiek możesz. Dzięki temu będziesz mógł dalej jechać przez krótki odcinek bez poniszczenia rafki. Zerwaną linkę od hamulca bardzo łatwo jest zastąpić rajstopami.

Ważną sprawą jest również odpowiednia pielęgnacja ramy roweru. Zardzewiałe elementy wyczyść papierem ściernym i nałóż kilka warstw bezbarwnego lakieru do paznokci. Farbę nakładaj dopiero kiedy lakier będzie wystawał ponad oryginalną powłokę. Wywierć mały otwór w ramie pod suportem. Dzięki takiemu zabiegowi wypływała będzie woda z ramy. Wytnij 30-centymetrowy pasek z plastikowej butelki oraz zrób otwory na obu jego końcach. Gdy zasznurujesz go na dolnej części ramy, będzie ją to chroniło od uderzeń kamieni.

Układowi napędowemu również należy poświęcić trochę uwagi. Ważne, aby smarować łańcuch po jeździe, a nie przed. Ten sposób pozwoli smarowi wyschnąć do następnej jazdy i nie będzie osiadał na nim kurz. W przypadku skrzypienia łańcucha należy go od razu posmarować. Długość łańcucha sprawdzaj na najmniejszej zębatce z tyłu i największej z przodu. W takim ustawieniu nie powinien on mieć luzu. Jeśli łańcuch jest za długi niszczą się wtedy zębatki.

Aby stwierdzić, czy w kierownicy są luzy poruszaj nią, uprzednio opierając przednie koło na ziemi i wtedy słuchaj, czy nie ma stuków na widelcu. Jeżeli czujesz lekkie przeskoki, kiedy wolno skręcasz kierownicą, śruby są za mocno dokręcone.

W przypadku hamulców szczęki powinny być na rafce, zanim klamka hamulca sięgnie końca. Nigdy nie ustawiaj hamulców tak, by się prawie nie ruszały. Na wypadek wywrotki lepiej, by miały luz niż miały by się połamać.

Zastosowanie się do wyżej wymienionych rad powinno pomóc w utrzymaniu roweru w dobrym stanie przez długi okres czasu. Lepiej odpowiednio zadbać o swój sprzęt, niż kiedy już za późno wydawać dużo pieniędzy na naprawę, czy w najgorszym wypadku kupno nowego egzemplarza.

Nasz adres
ul. Olszewska 1, 89-100 Nakło nad Notecią
© Copyright 2022 - salon2kolka.pl- All Rights Reserved
wykonanie: webserwis.net
menu-circlecross-circle
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyPowrót do sklepu
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram